Wednesday, October 6, 2010

Menangis lagi....

iya....
tiba-tiba hari ini, jam ini, detik ini sy seakan ingin menangis lagi,
Terharu rasanya,
Bila hari-hari yang sy lalui terasa bahagia.

Allah...Allah yang selalu memberikan rasa bahagia.
Yang tak henti-henti berikan sy rasa bahagia.
sekalipun selalunya sy lalai

Terima kasih Ya Allah,
Yang selalu berikan sy rasa bahagia...

Adakalanya sy rindukan "tekanan",
kerana dengan tekanan sy lebih dekat dengan-Nya,
Tapi entah kenapa,
saat ini, apa sahaja yang berlaku segalanya sy rasakan bahagia,
Terima kasih Ya Allah,
kerana meletakkan aku dalam tarbiyah,
dengan tarbiyah,
aku mencintai dugaan,
dengan tarbiyah,
aku bahagia menerima cubaan,
Itukan tanda sayang-Mu padaku?
terkadang cuba sy muhasabah,

layakkah sy peroleh semua rasa bahagia ini?
Sedangkan baru semalam ada sahabat meluahkan rasa sedihnya?
Menitis airmatanya,

Tapi aku,
aku hanya mampu mendengarnya dengan rasa bahagia...

No comments:

Post a Comment